Klantenservice

Bel
024-3561080
Ma - vrij 09:00 - 17:00

Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 17:00

WhatsApp
024-3561080
Ma - vrij 09:00 - 17:00

 

Chat Online 
Onze adviseurs staan
voor u klaar!

Hulp nodig?

Neem contact op met een van onze gespecialiseerde adviseurs.


Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u de veel gestelde vragen per categorie. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan contact met ons op.

Algemene vragen

Wat is de garantie op jullie producten?

Wij bieden op al op onze producten de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op sommige producten is een langere fabrieksgarantie van toepassing. In dit geval staat de garantietermijn bij het product vermeldt.

Raadpleeg voor meer informatie de website van de rijksoverheid

Heeft klimate.nl ook een fysieke locatie?

Ja, wij hebben een kantoor in Nijmegen. Kom voor een vrijblijvend advies langs in onze showroom. Bekijk de openingstijden.

Bestellen en leveren

Hoe plaats ik een bestelling op jullie site?

Stap 1: Selecteer de juiste producten. Vul het gewenste aantal in en klik op BESTEL.

Stap 2: Ga naar de winkelwagen. Deze kunt u altijd terugvinden aan de rechter bovenzijde van de site. U kunt hier uw bestelling bekijken en indien gewenst wijzigen. Om uw bestelling af te ronden, klikt u op AFREKENEN.

Stap 3: Vul uw adresgegevens in, kies de verzendmethode en de betaalwijze en controleer uw bestelling. Klik vervolgens op BESTELLING AFREKENEN om de bestelling af te ronden.

Wat is de levertijd?

Bij elk product staat een actuele voorraad en de verwachte levertijd. Kunnen alle producten direct geleverd worden en heeft u uw bestelling op werkdagen vóór 20:30 uur geplaatst? Dan word uw bestelling de volgende dag verzonden. Feestdagen uitgezonderd.

Wanneer één of meerdere producten een langere levertijd hebben, wordt de complete bestelling verzonden zodra alle producten op voorraad zijn. U kunt contact opnemen met onze klantenservice als u uw bestelling in dit geval in delen wilt ontvangen. 

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

Tijdens het plaatsen van uw bestelling kunt u zelf een bezorgdtijd kiezen. Uiteraard ontvangt u van ons ook een bevestiging met een track-and-trace code van PostNL. Hiermee kunt u de tijd van levering direct inzien.  

Mocht u niet thuis zijn dan wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden.

Uw bestelling wordt bezorgd door: 

 

 

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen van € 0,- tot € 49,-                € 5,99                          
Bestelling van € 49,- of hoger                   gratis bezorgd

Kan ik mijn pakket ook afhalen?
U kunt uw pakket 5 dagen per week kosteloos afhalen in ons magazijn in Nijmegen, ongeacht het orderbedrag. Dit kunt u selecteren in het afrekenscherm. U ontvangt een email wanneer het pakket klaar staat om af te halen.

Technische vragen

Welke capaciteit heb ik nodig wanneer ik een bepaalde ruimte wil koelen en/of verwarmen?

Op onze productpagina's staat standaard aangegeven hoeveel M² en/of M³ capaciteit onze producten hebben. Zo kunt u inschatten of het desbetreffende artikel voor u van toepassing is.
Aan deze waarde kunnen echter geen rechten worden ontleend. Wij raden aan om altijd een afspraak te maken voor advies op maat.

Betalen

Is betalen op KliMate.nl veilig?
Bij KliMate.nl is de veiligheid van uw betaling 100% gegarandeerd. Onze site is SSL secure, de hoogste certificering op het gebied van veiligheid. 

Welke betaalmethoden biedt KliMate.nl aan?

Bij KliMate.nl kunt u veilig betalen met:

 

      


Vooruit betalen per bankoverschrijving

Kiest u voor de optie om te betalen via een bankoverschrijving?

Dan ontvangt u na het plaatsen van uw bestelling de factuur per email. De producten worden verzonden zodra de betaling bij ons binnen is gekomen.

Bij het afhalen van uw pakket in ons magazijn in Nijmegen kunt u zowel contant als per PIN betalen. 

Kan ik ook betalen nadat de installatie in geplaatst?

Bij Klimate is het ook mogelijk om achteraf te betalen. De betaling dient dan maximaal 3 dagen na installatie te zijn voldaan.

Zakelijk bestellen

Hoe kan ik een offerte aanvragen?
Bent u op zoek naar hulp bij een groter project, voor bijvoorbeeld uw bedrijf? Vraag vrijblijvend een offerte aan.

Kan ik als buitenlands bedrijf zonder BTW bestellen?
Jazeker. Als u uw BTW nummer invult in het afrekenscherm, wordt de BTW automatisch in mindering gebracht. U dient uw BTW nummer zonder spaties, punten en leestekens in te voeren.
U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice wanneer uw BTW nummer niet wordt geaccepteerd.

Geven jullie ook advies op locatie?
Of het nu om een particuliere woning, winkelpand of een groot kantoor gaat: klimaatbeheersing is een vak apart dat om een goed doordacht plan van aanpak vraagt. De adviseurs van KliMate bezoeken u op locatie, inventariseren uw wensen en stellen vervolgens een gedetailleerd plan op.

Registreren

Hoe maak ik een account aan op KliMate.nl?
U klik aan de rechter bovenzijde van de site op ‘Mijn account’. Vervolgens kunt u een account aanmaken.

Wat zijn de voordelen van een account?
Door een account aan te maken op KliMate.nl kunt u het betalingsprodces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?
U klikt aan de rechter bovenzijde van de site op ‘Mijn account’. Vervolgens vult u uw emaildres in en klikt u op 'wachtwoord vergeten'. Wij zenden direct een nieuw wachtwoord toe per email.

Retourneren

Kan ik producten terug sturen?
Heeft u verkeerde producten besteld of bent u niet tevreden? Dan kunt u uw bestelde producten binnen 14 dagen terug sturen. U betaalt in dit geval alleen de kosten voor de retourzending.

U kunt uw producten alleen terug sturen als onderstaande punten kloppen:
- De retourzending is voorzien van een retourformulier;
- U stuurt de artikelen in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd retour;
- De artikelen dienen goed beschermd verzonden te worden daar deze zeer breekbaar zijn.

Voor het aanmelden van uw retourzending, neemt u contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder!

Wat moet ik doen als ik producten heb ontvangen die defect/kapot zijn?
Wanneer u één of meerdere artikelen defect heeft ontvangen, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice. 
Wanneer een artikel kapot geleverd is, verzoeken wij u een foto van de verzendschade mee te sturen. Vanzelfsprekend komen de eventuele retour- en verzendkosten voor onze rekening!

Wat is jullie retouradres?

Dit is afhankelijk van de reden van uw retournering. WIj verzoeken u altijd contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen helpen met uw retourzending.

Ik wil gebruik maken van het herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Storing

Wat is de procedure als ik een storing heb?

U kunt uw storing van uw warmtepomp of airco doorgeven via on storingsformulier.

 

zoho